Światło w aucie

Mimo wprowadzenia do użytku wielu innych rodzajów lamp nadal najpopularniejszym źródłem światła jest żarówka. Światło pochodzi z żarnika wykonanego z drutu wolframowego, który jest umieszczony w szklanej wypełnionej gazem bańce. Na ogół żarówki wypełnia się argonem lub gazem powstałym ze związków jodu i bromu, mieszanka taka jest używana w żarówkach tzw. halogenowych o oznaczeniu literą dużą H (np. żarówki H4).

Zastosowanie tych gazów, halogenu podwyższa temperaturę żarnika co w wyniku daje bielsze i mocniejsze światło.W ostatnich latach XX wieku na rynku pojawiły się również lampy tzw. wyładowcze o oznaczeniu D1 wypełnione były gazem ksenonem nazywane je więc „ksenonami”. W lampach tych palący się łuk elektryczny pomiędzy dwoma elektrodami był źródłem światła. Zapłon tego łuku następował w wyniku podania wysokiego napięcia około 6 do 12 kV ale do podtrzymywanie pracy, świecenia wystarczyło napięcie 85 V. Lampa ta pobiera zaledwie 35 W mocy a daje w rezultacie 3 razy większy strumień światła niż żarówki typu H4 (światło mijania), o barwie jasnej (podobnej do dziennego)

Ulice naszych miast są bardzo często oświetlone lampami sodowymi, dającymi kolor światła zbliżony do pomarańczowego. W samochodach zainstalowane mamy światła „ksenonowe”, połączenie tych dwóch linii światła ulicznego i samochodowego daje efekt świecenia światłem fioletowym lub niebieskim.

Polskie przepisy wymagają zastosowania w samochodach z lampami ksenonowymi specjalnych przetwornic zasilających. Przepis ten ma na uwadze uchronienie kierowców przed oślepieniem silnym światłem z samochodu jadącego ze strony przeciwnej. Reflektory niejednokrotnie wyposażane są w urządzenia czyszczące szkła typu wycieraczki i spryskiwacz do nich, pozwala to na oświetlenie długiego fragmentu drogi. Niestety zastosowanie tego rozwiązania jest kosztowne i co w związku z tym idzie nie jest stosowane na szeroką skalę.

W światłach pozycyjnych i stop rozpoczęto instalować w zamian za żarówki diody LED, pobierają one niewielką moc a efekt końcowy jest taki sam jak zwykłych żarówek. A nawet jako plus można im przypisać to, że zapalają się o ułamki sekund szybciej co jest istotne przy działaniu światła stop. Ich trwałość jest również znacznie dłuższa.

Profesjonalnie dobieramy części zamienne i oryginalne najwyższej jakości z wykorzystaniem katalogów części producentów samochodów, posługując się pełnym numerem nadwozia VIN czego nie zaoferuje Państwu nikt poza autoryzowanymi stacjami dealerskimi. Gwarantujemy fachowy dobór części. Wszystkie zamówienia są dogłębnie weryfikowane po zamówieniach w celu najwyższej jakości obsługi klienta oraz zadowolenia z pasującej części.